De Thuiswerkcoach

De Thuiswerkcoach

De Thuiswerkcoach kan helpen

Thuiswerken klinkt misschien leuk, maar niet iedereen kan thuis net zo goed werken als op kantoor. Daarnaast missen mensen de collega’s, de interactie, het sociale aspect van werken. De thuiswerkcoach kan helpen.

Daarnaast heeft niet elke medewerker een ergonomische werkplek en kunnen er klachten ontstaan. Hoe signaleer je die als werkgever?

Andere vragen die spelen bij werkgevers zijn:

  • Hoe weet ik of mensen het fijn vinden om thuis te werken?
  • Hoe weet ik of ze een fijne, ergonomische werkplek hebben?
  • Hoe onderhoud ik het contact met de medewerkers en wel zodanig dat ze niet het gevoel hebben dat ik ze controleer?
  • Wanner is er te weinig en wanneer te veel contact?
  • Hoe hou ik het ’team-gevoel’?

De Thuiswerkcoach

De HR Adviseurs van Peoplez in een rol van thuiswerkcoach kunnen u hierbij helpen. Door het onderhouden van contact met uw medewerkers, via telefoon of online videobellen, als thuiswerkcoaches, maar namens u.

Een gesprek zal soms misschien 5 minuten duren, soms wellicht een uur. Het kan dan gaan over hun thuiswerkplek, over hun privé-situatie, over het contact met de leidinggevende, over het werk zelf, etc. Het kan ook zo zijn dat mensen simpelweg hun verhaal even kwijt willen.

thuiswerkcoach

Contact met welke medewerker?

Waarschijnlijk is er niet bij elke medewerker behoefte aan contact. Wie er gebeld gaat worden en in welke volgorde bepalen jullie uiteraard zelf. Doe dat in overleg met de managers. Sommigen willen wellicht niet dat we ‘hun mensen’ bellen, omdat ze zelf al goed en veel contact met ze hebben, anderen vinden het wellicht juist heel fijn als iemand anders namens hen belt met de medewerkers.

Natuurlijk is het ook goed om intern te communiceren dat dit aangeboden wordt en medewerkers ook uit zichzelf contact met ons op kunnen nemen.

Voorkom klachten, burn-out en sociaal isolement

We kunnen helpen -als thuiswerkcoach- om je medewerkers in beeld te houden en eventuele knelpunten aan het licht te brengen vóór dat deze oplopen en een reden worden voor klachten en kans op uitval.

Wij zullen per medewerker bijhouden wat de kern van het verhaal is. Indien nodig en met instemming van de medewerker zullen we dit intern bij de werkgever verder bespreken. Zonder toestemming blijft de informatie bij ons. Uiteraard zullen we wel een rode draad rapporteren als deze er is, zodat u hier op kan anticiperen.

Meer weten of direct aan de slag met onze thuiswerkcoaches?

Bel 030 208 1111 of mail naar m.dendaas@peoplez.nl

Leave a Reply